З цією метою учнівські лісництва проводять дослідницьку роботу з лісовими культурами, висаджують захисні лісосмуги, заліснюють береги річок, озер, схили ярів; охороняють та розселяють мурашники, приваблюють птахів, дбають про лісових звірів тощо. Виконуючи таку важливу природоохоронну та дослідницьку роботу в галузі лісового господарства, спілкуючись з природою, відчуваючи і себе частиною природи, в учнів мимоволі зароджується почуття причетності і відповідальності за екологічний стан лісової флори і фауни, і викликає в більшості випадків бажання оволодіти фахом лісознавця, щоб зробити і свій внесок у розбудову України.
Прикладом цього напрямку навчально-виховної роботи є діяльність учнівських лісництв Ярмолинецького НВК, Пилипо-Олександрівської ЗОШ (Віньковецький район), Вишнівчицької ЗОШ (Чемеровецький район), Завадівської ЗОШ (Чемеровецький район), Іванковецької ЗОШ (Городоцький район).