Шкільні лісництва

Згідно діючого Положення про учнівське лісництво (наказ Міністерства освіти України від 01.11.1995р.№307) забезпечується успішна співпраця педагогів навчально-виховних закладів та фахівців лісового господарства.
Шляхом теоретичних і практичних занять з основ лісництва, проведення дослідницької роботи та організації змістовного дозвілля, учні мають можливість поглибити свої біологічні знання, розширити світогляд, розвивати естетичні відчуття, що в кінцевому результаті сприяє становленню гармонійно розвинутої особистості.
Діти повинні розуміти, що ліс – це основа життя і основа добробуту людства. Ця обставина спонукає неповнолітніх до прагнення охорони та захисту лісу від негативного впливу абіотичних та біотичних факторів.
З цією метою учнівські лісництва проводять дослідницьку роботу з лісовими культурами, висаджують захисні лісосмуги, заліснюють береги річок, озер, схили ярів; охороняють та розселяють мурашники, приваблюють птахів, дбають про лісових звірів тощо. Виконуючи таку важливу природоохоронну та дослідницьку роботу в галузі лісового господарства, спілкуючись з природою, відчуваючи і себе частиною природи, в учнів мимоволі зароджується почуття причетності і відповідальності за екологічний стан лісової флори і фауни, і викликає в більшості випадків бажання оволодіти фахом лісознавця, щоб зробити і свій внесок у розбудову України.
Прикладом цього напрямку навчально-виховної роботи  є діяльність учнівських лісництв Ярмолинецького НВК, Пилипо-Олександрівської ЗОШ (Віньковецький район), Вишнівчицької ЗОШ (Чемеровецький район), Завадівської ЗОШ (Чемеровецький район), Іванковецької ЗОШ (Городоцький район).
Працівники лісгоспу активно залучають учнів до господарської діяльності; проводять лекції з основ лісництва, лісокультурної справи, охорони і захисту лісів; заохочують шкільну молодь до вступу у відповідні навчальні заклади для здобуття освіти по спеціальності «лісове господарство».